1. Oblast zájmu pro Dopravní Info
1.1. Studie 1.2. Strategie 1.3. Průběh2. Příležitosti pro projekt Nebourám
2.1. Studie3. TODO Média
3.1. Studie1. Oblast zájmu pro Dopravní Info
Cíl: Zlepšení komunikačních kanálů směrem k veřejnosti1.1. Studie
Pro spolupráci s ŘSD jsme byli získáni naším partnerem Movisio na podzim roku 2017. TODO
Analýza trhu a konkurence
V rámci úvodní studie jsme:
- Identifikovali zájmové skupiny (vlastníky) online aplikací a služeb, které jsou postaveny nad daty ŘSD.
- Určili velikost dopadu služeb na cílové publikum přes dílčí témata: nehody, uzavírky, doprava, parkování, dálnice.
- Indentifikovali hlavní příčiny vlny odporu vůči aplikaci Dopravní info.
- Popsali slabé, silné stránky a příležitosti pro dopravniinfo.cz, včetně rizik spojených s uchopením příležitostí.
1.2. Strategie
Na základě zjištěných informací jsme vytvořili marketingovou strategii s cíli:
- Posílení důvěryhodnosti služby
- Udržení stávajících uživatelů
- Vytvoření nových komunikačních kanálů k uživatelům
- Rozšíření počtu jejích uživatelů
Dosažení cílů jsme opřeli o následujcí strategické směry.
A) Udržení návštěvníka
Aby:
- se plošně zlepšily pozice dopraviinfo.cz ve vyhledávačích a zvýšil se počet návštěvníků,
- návštěvníci místo okamžitého opuštění setrvávali na dopravniinfo.cz a používali jej,
- se návštěvníci dalniced3.cz a dalniced4.cz (dále jen mikrostránek) dostali k informacím.
Navrhujeme:
- zaměřit se na rychlost úvodní stránky dopravniinfo.cz a portal.dopravniinfo.cz,
- snížit obecnost úvodní stránky a nabídnout rychlý přístup k nejhledanějším informacím (např. Doprava na D1),
- viditelně z mikrostránek odkazovat příslušné informace na dopravniinfo.cz.
B) Vytvoření kanálů
Aby:
- se uživatelé seznámili s výhodami aplikace ŘSD dopravní informace (dále jen aplikace),
- uživatelé sdělovali požadavky na aplikaci jinak, než negativním hodnocením v appstorech,
- byli uživatelé informováni o implementaci požadavků a dalších změnách aplikace,
- se rozptýlily pověry, které komunity šíří o aplikaci,
- se vytvořila srozumitelná značka pro aplikaci,
- se vytvořil základ platformy pro další budování důvěry uživatelů v aplikaci.
Navrhujeme:
- vytvořit informační stránku (dále jen stránku) na subdoméně dopravniinfo.cz,
- vytvořit na stránce sekce statistika, cíle, fakta, požadavky, blog a vymezit jejich prostřednictvím cílové skupiny aplikace a přínos aplikace těmto skupinám.
- zvážit založení veřejné sekce pro chybová hlášení (Jira, Redmine atd.),
C) Rozšíření publika
Aby:
- se zlepšily pozice dopravniinfo.cz ve vyhledávačích pro hledání konkrétních informací,
- uživatelé našli dopravní info i po hledání informací o konkrétních dopravních cestách,
- uživatelé po příchodu z hledání našli na portálu dopravniinfo.cz přesně to, co hledali,
- se snížily odchody v důsledku nízké relevance cílové stránky k hledanému výrazu,
- návštěvníci titulní stránky rychle přešli na požadované téma,
- se zvýšil záchyt uživatelů pro aplikaci ŘSD přes webové stránky.
Navrhujeme:
- vytvořit subdoménu dopravního infa pro každý dopravní uzel. Tato pak bude soupeřit o pozice s mikrostránkami konkurence,
- umístit na každou subdoménu rychlé informace o stavu příslušné komunikace,
- použít v rámci každé subdomény související klíčová slova (vysvětlující texty),
- koncipovat hlavní stránku dopravniinfo.cz jako přehledný rozcestník pro subdomény,
- odkazovat z různých částí portálu na příslušné subdomény přes související klíčová slova,
- odkazovat příslušné subdomény z mikrostránek dalniced3, dalniced4 atd.
D) Informování
Aby:
- se veřejnost dozvěděla o provedených změnách,
- dopravniinfo.cz společně s aplikací proniklo do komunit,
- se zlepšily pozice dopravniinfo.cz ve vyhledávačích pro hledání konkrétních informací,
- se posílilo vnímání dopravniinfo.cz veřejností jako hlavního zdroje dopravních informací.
Navrhujeme:
- doporučit serverům přebírající zpravodajství odkazovat přímo příslušné podstránky,
- domluvit se s významnými a komunitními portály na tvorbě autoritativních článků,
- publikovat články v rámci komunitních portálů a blogů,
- odkazovat podstránky z relevantních slov, např. situace na d1, stav d1.
E) Posílení důvěry
Aby:
- se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku chybových hlášení,
- se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku nesplněných požadavků,
- se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku šíření pověr a polopravd,
- částečně napravila reputace aplikace v appstorech,
- zlepšila nová hodnocení aplikace v appstorech.
Navrhujeme:
- moderovat negativní hodnocení v appstorech,
- směřovat osoby požadující vylepšení na sekci požadavků na aplikace.dopravniinfo.cz,
- směřovat osoby šířící nepravdivé fámy na sekci fakta na aplikace.dopravniinfo.cz,
- směřovat osoby kritizující nedostatky na článek v blogu informující o jejich odstranění,
- žádat osoby, jimiž hlášený nedostatek byl odstraněn, o změnu hodnocení,
- žádat osoby, jejichž požadavek byl splněn, o změnu hodnocení,
- žádat osoby srovnávající aplikaci s navigacemi o hodnocení v kontextu dopravního infa,
- žádat spokojené uživatele o poskytnutí příběhu pro blog,
- publikovat články na komunitních magazínech, blozích a portálech,
- vytvářet a propagovat informativní příspěvky na sociálních sítích,
Výše uvedená doporučení jsme rozpracovali do konkrétních rad a postupů, včetně názorných příkladů.
1.3. Průběh
Strategii jsme předali do ŘSD pro realizaci jejich interními zdroji a dodavateli.