ŘSD

/ Případová studie

1. Oblast zájmu pro Dopravní Info

1.1. Studie 1.2. Strategie 1.3. Průběh

2. Příležitosti pro projekt Nebourám

2.1. Studie

3. TODO Média

3.1. Studie

1. Oblast zájmu pro Dopravní Info

Cíl: Zlepšení komunikačních kanálů směrem k veřejnosti

1.1. Studie

Pro spolupráci s ŘSD jsme byli získáni naším partnerem Movisio na podzim roku 2017. TODO

Analýza trhu a konkurence

V rámci úvodní studie jsme:

  • Identifikovali zájmové skupiny (vlastníky) online aplikací a služeb, které jsou postaveny nad daty ŘSD.
  • Určili velikost dopadu služeb na cílové publikum přes dílčí témata: nehody, uzavírky, doprava, parkování, dálnice.
  • Indentifikovali hlavní příčiny vlny odporu vůči aplikaci Dopravní info.
  • Popsali slabé, silné stránky a příležitosti pro dopravniinfo.cz, včetně rizik spojených s uchopením příležitostí.
Ukázka analýzy trhu a konkurence pro Dopravní Info ŘSD

Obr. 1: Ukázka analýzy trhu a konkurence pro Dopravní Info ŘSD


1.2. Strategie

Na základě zjištěných informací jsme vytvořili marketingovou strategii s cíli:

  • Posílení důvěryhodnosti služby
  • Udržení stávajících uživatelů
  • Vytvoření nových komunikačních kanálů k uživatelům
  • Rozšíření počtu jejích uživatelů

Dosažení cílů jsme opřeli o následujcí strategické směry.

A) Udržení návštěvníka

Aby:

  • se plošně zlepšily pozice dopraviinfo.cz ve vyhledávačích a zvýšil se počet návštěvníků,
  • návštěvníci místo okamžitého opuštění setrvávali na dopravniinfo.cz a používali jej,
  • se návštěvníci dalniced3.cz a dalniced4.cz (dále jen mikrostránek) dostali k informacím.

Navrhujeme:

  • zaměřit se na rychlost úvodní stránky dopravniinfo.cz a portal.dopravniinfo.cz,
  • snížit obecnost úvodní stránky a nabídnout rychlý přístup k nejhledanějším informacím (např. Doprava na D1),
  • viditelně z mikrostránek odkazovat příslušné informace na dopravniinfo.cz.

B) Vytvoření kanálů

Aby:

  • se uživatelé seznámili s výhodami aplikace ŘSD dopravní informace (dále jen aplikace),
  • uživatelé sdělovali požadavky na aplikaci jinak, než negativním hodnocením v appstorech,
  • byli uživatelé informováni o implementaci požadavků a dalších změnách aplikace,
  • se rozptýlily pověry, které komunity šíří o aplikaci,
  • se vytvořila srozumitelná značka pro aplikaci,
  • se vytvořil základ platformy pro další budování důvěry uživatelů v aplikaci.

Navrhujeme:

  • vytvořit informační stránku (dále jen stránku) na subdoméně dopravniinfo.cz,
  • vytvořit na stránce sekce statistika, cíle, fakta, požadavky, blog a vymezit jejich prostřednictvím cílové skupiny aplikace a přínos aplikace těmto skupinám.
  • zvážit založení veřejné sekce pro chybová hlášení (Jira, Redmine atd.),

C) Rozšíření publika

Aby:

  • se zlepšily pozice dopravniinfo.cz ve vyhledávačích pro hledání konkrétních informací,
  • uživatelé našli dopravní info i po hledání informací o konkrétních dopravních cestách,
  • uživatelé po příchodu z hledání našli na portálu dopravniinfo.cz přesně to, co hledali,
  • se snížily odchody v důsledku nízké relevance cílové stránky k hledanému výrazu,
  • návštěvníci titulní stránky rychle přešli na požadované téma,
  • se zvýšil záchyt uživatelů pro aplikaci ŘSD přes webové stránky.

Navrhujeme:

  • vytvořit subdoménu dopravního infa pro každý dopravní uzel. Tato pak bude soupeřit o pozice s mikrostránkami konkurence,
  • umístit na každou subdoménu rychlé informace o stavu příslušné komunikace,
  • použít v rámci každé subdomény související klíčová slova (vysvětlující texty),
  • koncipovat hlavní stránku dopravniinfo.cz jako přehledný rozcestník pro subdomény,
  • odkazovat z různých částí portálu na příslušné subdomény přes související klíčová slova,
  • odkazovat příslušné subdomény z mikrostránek dalniced3, dalniced4 atd.

D) Informování

Aby:

  • se veřejnost dozvěděla o provedených změnách,
  • dopravniinfo.cz společně s aplikací proniklo do komunit,
  • se zlepšily pozice dopravniinfo.cz ve vyhledávačích pro hledání konkrétních informací,
  • se posílilo vnímání dopravniinfo.cz veřejností jako hlavního zdroje dopravních informací.

Navrhujeme:

  • doporučit serverům přebírající zpravodajství odkazovat přímo příslušné podstránky,
  • domluvit se s významnými a komunitními portály na tvorbě autoritativních článků,
  • publikovat články v rámci komunitních portálů a blogů,
  • odkazovat podstránky z relevantních slov, např. situace na d1, stav d1.

E) Posílení důvěry

Aby:

  • se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku chybových hlášení,
  • se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku nesplněných požadavků,
  • se zamezilo negativním hodnocením aplikace v důsledku šíření pověr a polopravd,
  • částečně napravila reputace aplikace v appstorech,
  • zlepšila nová hodnocení aplikace v appstorech.

Navrhujeme:

  • moderovat negativní hodnocení v appstorech,
  • směřovat osoby požadující vylepšení na sekci požadavků na aplikace.dopravniinfo.cz,
  • směřovat osoby šířící nepravdivé fámy na sekci fakta na aplikace.dopravniinfo.cz,
  • směřovat osoby kritizující nedostatky na článek v blogu informující o jejich odstranění,
  • žádat osoby, jimiž hlášený nedostatek byl odstraněn, o změnu hodnocení,
  • žádat osoby, jejichž požadavek byl splněn, o změnu hodnocení,
  • žádat osoby srovnávající aplikaci s navigacemi o hodnocení v kontextu dopravního infa,
  • žádat spokojené uživatele o poskytnutí příběhu pro blog,
  • publikovat články na komunitních magazínech, blozích a portálech,
  • vytvářet a propagovat informativní příspěvky na sociálních sítích,

Výše uvedená doporučení jsme rozpracovali do konkrétních rad a postupů, včetně názorných příkladů.

1.3. Průběh

Strategii jsme předali do ŘSD pro realizaci jejich interními zdroji a dodavateli.

2. Příležitosti pro projekt Nebourám

Cíl: Nalezení cílové skupiny pro osvětu o dopravních nehodách

2.1. Studie

Na základě spokojenosti se strategií pro Dopravní info u nás ŘSD v únoru 2018 poptalo. TODO

Analýza témat

TODO:

  • TODO možno vzít z manažerského shrnutí.
  • TODO
  • TODO
  • TODO
Ukázka studie Nebourám pro ŘSD

Obr. 2: Ukázka studie Nebourám pro ŘSD


3. TODO Média

Cíl: Zmapování médií TODO

3.1. Studie

TODO

Analýza Médií

TODO:

  • TODO možno vzít z manažerského shrnutí.
  • TODO
  • TODO
  • TODO
Ukázka studie mediálního dopadu pro ŘSD

Obr. 3: Ukázka studie mediálního dopadu pro ŘSD